Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAvalos, Mary A.
TitelEffective Second-Language Reading Transition: From Learner-Specific to Generic Instructional Models.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 27 (2003) 2, S.171-205Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterBilingual Education; Cultural Background; Elementary Education; English (Second Language); Error Analysis (Language); Grade 4; Hispanic American Students; Interference (Language); Language Proficiency; Limited English Speaking; Prior Learning; Reading Comprehension; Second Language Learning; Teaching Methods; Transitional Programs
AbstractAnalysis of reading comprehension errors made by 22 Spanish-speaking fourth-graders in decoding English text found that comprehension "errors" began at the word level and advanced to larger misinterpretations at the sentence level. The cognitive processes of English language learners when comprehending English texts showed individual differences, influenced by background and prior experiences. Transitional bilingual instruction should focus on individual learning needs. (Contains 64 references.) (TD)
AnmerkungenFor full text: http://brj.asu.edu/content/vol27 no2/abstracts.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: